Nyt on hyvä olla.

Joskus tuntuu että ajan pyörteet
Kiskoo meidät mukanaan
Avaa sylisi mulle
Niin maailma saa ohi virrata

Sun aika kukkaan on puhjeta
Kohti taivasta kurkottaa
Juuret viimein kylmän kiven murtaa
Jos ymmärtää odottaa

Anna tuulen puhdistaa
Nostaa helmoja
Heittää hiukset sekaisin
Kevätmyrskyn kastella
Mekko liimata kiinni vartaloosi
Olet kaunis
Kaunis
Olet kaunis
Niin kaunis
Ja maailma on sun

Tähän biisiin liittyy kaks vahvaa tunnetta, ja nyt se sopii tähänkin.

Kevätjuhla 09. Musiikkiluokan tunnistettava soundi ja kylmät väreet pitkin selkärankaa. Lotta kuiskaa mun korvaan suunnitelman ensi vuodesta, ja äkkiä on vapaus. Tulee melua, ACDC ja Thunderstruck pamahtaa stereoista. Syke nousee vauhdilla, tätä on elämä.


Loppukesä. Aurinkoinen puutarha. Juhlat. Neljä ihmistä istuvat ja vertailevat kokemuksiaan, mä olen onnellinen siinä just sillon. Marjakippo kallistuu silitetyn hameen päällä, mä kuuntelen surisevaa sunnitelmaa jälleen. Katson kuinka yhden katse karkaa skumppalaseille yhä useammin. Hymyilen väistämättä. Tuntematon tarttuu kitaraan ja omistaa biisin yhdelle ihanalla. Aivan uusi versio helähtää patiolla, tulee kepeää onnea.

Mutta tää fiilis ei liity niihin ihmisiin, joiden seurassa mä tän biisin on kahdesti muistettavasti kokenu. Se liittyy niihin, jotka hyväksy mut alusta asti. Joita mun ei tarvinnu voittaa. Kyllä ne tietää kun niistä puhutaan. Ainaki sietäis tietää, kuinka merkkaavia ne on aina ollu ja tulee aina olemaan 8)

Nyt on hyvä olla.

PS. Teillä on oikeus olla ihania n___n